Jauna uzņēmuma atbalsta veidi

Ir daudz pētījumu par to, kādā veidā investīciju avots uzmeklē savām interesēm atbilstošas biznesa sfēras, firmas un uzņēmējus, kas ir kritēriji šajā izvēlē un kāds tad īsti ir investoram tīkamākais „komplekts”, izvēloties, kur ieguldīt savus līdzekļus. Šādus pētījums veic gan universitātes, gan pētījumu un aptauju centri. Klājā nākušie rezultāti ir noderīgi uzņēmējiem, kuri savukārt izmanto tos, lai taptu par ideālu mērķi kādam ieguldītājam.

Protams, katram investoram ir svarīga uzņēmuma prognozētā atdeve un peļņa. Tomēr daži kapitāla īpašnieki ir gatavi investēt pat gadījumos, kuri nesola īpašu ienesīgumu, taču spēj pierādīt savu dzīvotspēju vai arī to ideja ir īpaši interesanta. Piemēram, produkts vai prece radīti tādam tirgus segmentam, kurā (pagaidām) nav konkurentu (ir atrasta tirgus niša), un tā, lai redzami uzlabotu cilvēku dzīvi. Vai arī jaunā kompānija tikko ieguvusi vērā ņemamu pieredzi kādā no biznesa inkubatoriem un uzrāda vēlmi intensīvi strādāt un attīstīties. Ar šādiem parametriem uzņēmējs jau kļūst interesantāks potenciālajam darījumu partnerim – kapitāla īpašniekam.

Tomēr ir viena veida prasība, kuru potenciālais uzņēmējs nespēj izpildīt, pat ļoti, ļoti gribot. Proti, investoru prasība noteiktam uzņēmēja vecumam. Protams, ne jau visi investori vērtē uzņēmējus to mūža gadiem. Nav arī vispārpieņemtu kritēriju, kas nosaka, cik vecam jābūt jauna uzņēmuma īpašniekam, lai tas būtu veiksmīgs un spētu attīstīt biznesu. Pastāv uzskats, ka jaunie uzņēmēji ir azartiskāki, tie ātrāk mācās, ir enerģiskāki un spēj pielāgoties arī tādām investoru prasībām, kādas iepriekš nav apsvēruši. Jo, protams, arī biznesmeņiem ir savi kritēriji investoru izvēlē. Tomēr vecāka gadagājuma uzņēmēji, kuri dibina jaunas kompānijas un meklē kapitāla fondus, tiek uzskatīti par labāku investīciju, jo tiem ir biznesā nepieciešamā pieredze, taču nav daudzu investoru prasībām atbilstošā inovāciju un enerģiskas atdeves kritērija. Līdz ar to radies uzskats, ka investora lielākā mērķauditorija ir 30-gadnieki.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *